امروزه زیبایی جایگاه های سوخت و استفاده از فناوری های نوین در آنها، همچنین کیفیت ارائه خدمات در این جایگاه ها، از اولویت های شاخص توسعه یافتگی در کشورها می باشد و فاصله کشورمان با کشورهای توسعه یافته و حتی برخی از کشورهای منطقه مانند ترکیه و امارات متحده عربی در این خصوص، بسیار قابل توجه می باشد.
در دنیا شرکتهای معتبر بین المللی که دارای بخش اعظم زنجیره تامین و توزیع فرآورده های نفتی (بالادستی و پالایشگاه) می باشند، به منظور فروش فرآورده های نفتی تولیدی پالایشگاه های خود، اقدام به احداث جایگاه های عرضه سوخت می نمایند. این در حالیست که قسمت اعظم سود آنها در بالادستی می باشد. به عنوان مثال با هر دلار افزایش قیمت بنزین، حدود ۷۰% سود نصیب بالادستی و حدود ۳۰% سود نصیب پایین دستی (پالایش و عرضه) می گردد.
در کشور ما علاوه بر نبود سازو کار یاد شده، موانع دیگری نیز در مسیر شکل گیری برند در حوزه سوخت، خود نمایی می کند. از اهم آن می توان به غیر رقابتی بودن قیمت سوخت و همچنین پرداخت هزینه عرضه سوخت توسط دولت به جای مصرف کننده نهایی و موانع بسیاری دیگر که در این مقدمه نمی گنجد، اشاره نمود.
هم اکنون بیش از سه هزار جایگاه عرضه سوخت ( بنزین و نفت گاز ) و نزدیک به ۲۳۰۰ جایگاه عرضه سی ان جی در کشور فعال است و با توجه به ضرورت ورود بخش خصوصی به این عرصه ، آنچه مسلم است توسعه فعالیت در این حوزه با هدف کیفی سازی هرچه بیشتر خدمات تاکید دارد و اجرایی شدن این حرکت نوین ( برندسازی) راهی است که می تواند با تدبیر و همدلی بخش خصوصی کوتاه شود ؛ نباید فراموش کرد که در این مسیر ، سنجی نمایی و فراهم کردن زیر ساختهایی با کیفیت و استانداردهای مناسب نیز لازم الاجرا است تا در آینده با مشکلاتی چند برابر از قبل روبرو نشویم .
مجموعه برند ” انرژی سازان عصر جدید ” که از بدنه جایگاهداران برخاسته به یقین ذیحق ترین گروه ، با تجربه ای گرانقدر می باشند که با قدرت و توان بالا در پی حفظ اعتدال و اعتبار جایگاهداران که همانا سرمایه گزاران و کارآفرینان کشورمان می باشند انجام وظیفه می نماید. این شرکت با امید به آینده ی روشن برای تشکیل شرکتی گسترده به صورت
” سهامی عام ” تصمیم به مشارکت کلیه جایگاه داران در شرکت و حاکم بر سرنوشت خود پس از سال ها شنیدن زبان زور کوشا بوده و اقدام خواهد نمود؛ برای رسیدن به این هدف و موفقیت نیازمند باهم بودنیم.